الگوريتم جديد اينستاگرام چيست؟ درست زماني که فکر مي‌کنيم الگوريتم اينستاگرام را دريافته‌ايم دوباره تغيير مي‌کند. هدف اينستاگرام سرگرم کردن مخاطب است و بدين منظور سعي در بهتر کردن فضاي اپليکيشن خود دارد و دائما استراتژي هايش را تغيير مي‌دهد. به منظور اطلاع از آخرين تغييرات با همراه باشيد.


الگوريتم جديد اينستاگرام و عملکرد آن


الگوريتم جديد اينستاگرام , قوانين جديد اينستاگرام , تغييرات جديد برنامه محبوب اينستاگرام. الگوريتم جديد اينستاگرام به گونه‌اي طراحي شده که همانند الگوريتم سابق آن، اگر قصد ماندن در کسب و کارتان را داريد بايد به آن پاي‌بند باشيد. هرچند ممکن است شما را حذف نکند اما عقب ماندن از رقبايتان را در پي خواهد داشت. اينکه الگوريتم جديد اينستاگرام تا اين روز از سال جديد ميلادي چگونه پيش رفته است به‌صورت جهاني مورد بررسي قرار گرفته و صرفا منظور از آن تغييرات در کشور ما نيست، اما اينستاگرام در ايران هم يک شبکه اجتماعي پر طرفدار است، و بهتر است که شما نيز از الگوريتم‌هاي جديد آن مطلع باشيد تا بتوانيد عملکرد بهتري در آن داشته باشيد. موارد مهمي در الگوريتم جديد اينستاگرام وجود دارد که در ادامه به آنها مي‌پردازيم. اما قبل از آن لازم مي‌دانيم مروري بر الگوريتم قبلي اينستاگرام داشته باشيم. 

 

اينستاگرام

 


الگوريتم سابق اينستاگرام


يکي از موضوعات مهم در اينستاگرام نرخ درگيري مخاطبان يا همان engagement rate است. که هدف اينستاگرام نيز از طراحي الگوريتم‌هاي جديد بالا بردن اين نرخ است. در سال 2019 الگوريتم اينستاگرام به گونه‌اي طراحي شد که همه‌ي پست‌هاي شما را به تمام مخاطبانتان نمايش نمي‌داد، بلکه هرکاربري که با پست‌هاي شما تعامل داشته باشد، مثلا لايک کند يا کامنت بگذارد، پست‌هاي شما را بيشتر مشاهده مي‌کند. اين الگوريتم اينستاگرام دو پيامد داشت، يکي اينکه به پست‌هايي که بيشترين تعامل را با کاربران دارند پاداش مي‌داد و پاداش آن نمايش دادن پست شما در صفحه‌ي اصلي اينستاگرام به افراد است.دوم اينکه به ارتباط شما با فالوورهايتان اهميت مي‌دهد و اولويت‌بندي الگوريتم آن براي نمايش پست‌ها، نه تنها براساس تعامل افراد با آن پيج است بلکه به ارتباط صاحب پيج با فالوورها و مخاطبين خود نيز اهميت مي‌دهد.

 

 

الگوريتم جديد اينستاگرام در سال 2020


همانطور که سال‌هاي قبل براي موفقيت در کسب و کار اينترنتي و فعاليت بايد الگوريتم‌هاي اينستاگرام را مي‌دانستيم و به آن عمل مي‎‌کرديم، اطلاع از الگوريتم جديد در سال 2020 موجب مي‌شود همسو با پيشرفت‌هاي اينستاگرام پيج و کسب و کار شما پيشرفت داشته باشد. درگيري کاربران يا به اصطلاح Engagmente از گذشته تاکنون مورد توجه فعالين اينستاگرامي بوده و است، که گاه متوجه ريزش آن بوده‌ايم.

 

ريزش درگيري کاربران دلايل مختلفي دارد که يکي از آنها را کاهش کيفيت محتوا عنوان کرده‌اند. البته نبايد فراموش کنيم که رفتار کاربران اينستاگرام به واسطه تغييرات الگوريتم اينستاگرام رفتاري سينوسي بوده و فقط مختص به اين چند وقت اخير نيست. با اين وجود ما در اين چند سال، اغلب شاهد ريزش درگيري‌ها مانند کم شدن لايک‌ها، فالو و کامنت ها بوده ايم. در ادامه چند مورد از موارد مهم تاثير گذار الگوريتم جديد اينستاگرام را شرح مي‌دهيم تا با رعايت آن بتوانيد نتايج خوبي از فعاليت در اين پلتفرم بدست آوريد.

 

اينستاگرام جديد

فالو در مقابل فالو ( فالو آنفالو)


اينستاگرام هم مانند ساير پلتفرم‌هاي مشابه به منظور ايجاد ارتباط، طراحي شده و هدف آن تعامل افراد است. اما اين اپليکيشن داراي محدوديت‌هايي است از جمله تعداد فالو کردن و آنفالو کردن! تعداد افرادي که مي‌توان دراينستاگرام فالو کرد نامحدود نيست و از جايي و تعدادي به بعد، اينستاگرام جلوي اين کار را مي‌گيرد، و دليل آن را جلوگيري از اسپم (spam) مي‌داند. بنابراين شما بايد دقت کنيد که تعداد فالوهايي که در ساعت انجام مي‌دهيد از حد خاصي نکند و حين انجام کار به قرار دادن پست‌هاي جديد و کامنت و ارتباط با مخاطبانتان نيز مشغول باشيد.

پس بهتر است که فرآيند فالو کردن شما فالو براي فالو نباشد اما اگر تازه‌کار هستيد و فالوورهاي شما پايين يا صفر است مي‌توانيد براي شروع از اين روش به صورت دستي استفاده کنيد، و صد تا هزار فالوور که جذب کرديد (يعني حدود 5 فالو در ساعت بيشتر انجام ندهيد) تا همين کافي است و سعي کنيد فالوورهايي که فعال هستند را براي مدتي طولاني حفظ کنيد و آنفالو نکنيد.

 

ربات مشاهده کننده استوري


در اينجا وقتي صحبت از ربات مشاهده کننده استوري مي‌کنيم منظور استوري شما نيست بلکه برعکس کار اين سري از ربات‌ها بازديد از استوري‌هاي ساير کاربران است. اين ربات با در اختيار داشتن نام کاربري و رمز عبور حساب اينستاگرام شما و با توجه به مبلغي که پرداخت مي‌کنيد، از استوري کاربران اينستاگرام بازديد مي‌کند، که توانايي نامحدوي هم در يان امر دارند. حال برايتان سوال پيش  مي‌آيد که اين کار به چه دردي مي‌خورد؟ کار اين ربات به اين گونه است که با بازديد شما از استوري کاربراني که نميشناسيد و آنها هم شما را نميشناسند، حس کنجکاوي در کاربر ايجاد مي‌شود و درپي آن کاربر به بازديد از پيج شما مي‌آيد و در اغلب موارد پيج شما را فالو مي‌کند.

 

به طور ميانگين اگر شما روزانه توسط اين ربات‌ها 5 ميليون بازديد داشته باشيد و از اين پنج ميليون فقط 0.005 آن کاربران شما را فالو کنند اين يعني روزانه 25 هزار فالوور جديد خواهيد داشت، که آمار هيجان‌انگيزي است. اما نبايد فراموش کنيد که اينستاگرام به شدت به ورودي غيرمتعارف به اکانت شما حساس است و معمولا در اين مواقع از شما مي‌خواهد که رمز عبورتان را تغيير دهيد، و اگر اين روند ادامه داشته باشد ممکن است شما را جريمه کند. پس بهتر است از ربات‌ها براي توسعه پيج خود استفاده نکنيد. 

ريزش درگيري کاربران


در اواخر سال 2019 شاهد کاهش نرخ درگيري کاربران بوديم. که اين مسئله ربطي به شما ندارد و جاي نگراني نيست. چرا که همانطور که گفتيم رفتار کاربران اينستاگرامي سينوسي است، و صاحبان کسب و کار براي بهبود عملکردشان و عقب نماندن از رقبا همواره بايد الگوريتم‌هاي جديد اينستاگرامي را مورد توجه قرار دهند.در اين مواقع بهتر است با حفظ خونسردي و صبوري تا رونمايي از الگوريتم‌هاي جديد اينستاگرام به بهبود کيفيت محتواي خود بپردازيد. چرا که الگوريتم‌ها کنترل کننده‌ي محتوا هستند و از اين رو کيفيت بالا برايشان پراهميت است. پس بالا بردن کيفيت محتوا افزايش درگيري کاربران را بدنبال خواهد داشت.

استراتژي هشتگ گذاري 


مهمترين بخش از الگوريتم جديد اينستاگرام 2020 استراتژي هشتگ گذاري است. هر چند تاکنون الگوهاي متعددي در بحث هشتگ گذاري اتخاذ شده‌است، و در هر زمان تاثير خاص خود ا داشته، اما اکنون هم مورد توجه اينستاگرام قرار گرفته است.در سال‌هاي قبل استراتژي به اينگونه بود که هشتگ گذراي در ميانه محتوا باشد و بعد از آن هشتگ گذاري در انتهاي کپشن مهم بود. اما اکنون فعالين اينستاگرام سعي مي‌کنند در کامنت‌هايشان از اين گزينه استفاده کنند، تا تاثير بهتري بگيرند. چرا که اينستاگرام در تلاش است که کاربران در مشاهده محتوا حس بهتري داشته باشند، بنابراين هشتگ گذاري در کامنت‌ها ظاهر بهتري به محتوا  مي‌دهد و  مانع از اسپم شدن، مي‌شود. 

 

هشتگ اينستاگرام

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : اينستاگرام ,الگوريتم ,فالو ,کاربران ,داشته ,باشيد ,جديد اينستاگرام ,الگوريتم جديد ,الگوريتم‌هاي جديد ,درگيري کاربران ,هشتگ گذاري
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دخـتـرک مـو فـرفـری :) تازه ترین اخبار تخصصي پزشكي ايران و جهان دیزل ژنراتور طراحی سایت / سئو سایت عسل طبیعی نوش جان کنید می نویسم برای منِ ده سال بعد... Kenneth